Wednesday, May 23, 2012

Perginya Insan Bernama Norma

Assalamualaikum dan selamat pagi
Al-fatihah
Agak terkejut bila suami umi memaklumkan Norma dah tiada pagi tadi...tetapi umi tak mahu melatah...umi perlu kepastian dan apabila umi baca blog moon,
 
Untuk makluman semua yang mengikuti kisah Norma dan Talib.. Norma telah meninggal dunia pada pukul 1.00 pagi tadi dan jenazah dimandikan di hospital Serdang dan terus di bawa ke Pontian subuh tadi.. Sekarang Moon dan keluarga dalam perjalanan ke Pontian.. Mama (Ibu mertua Moon) dari Taiping juga dalam perjalanan ke Pontian.. Moon akan berada di Pontian sehingga malam ini selepas tahlil, Insya Allah..

Moon ucapkan terima kasih buat semua yang prihatin selama ini.. harap halalkan makan dan minum arwah dan sama-sama kita sedekahkan Al-Fatihah buat Norma... terima kasih.
 
Sebak rasa bila teringatkan anak Norma yang masih kecil...terkenang apa akan jadi pada anak2 umi kalau umi pergi dulu...
 
Doa Untuk Norma

Maksudnya:
Ya Allah, Ampunilah dia, rahmatilah dia, maafkanlah dia dan tempatkanlah di tempat yang mulia (syurga), luaskan kuburnya, mandikan dia dengan air salju dan air yang sejuk. Bersihkan dia dari segala kesalahan, sebagaimana Engkau membersihkan baju yang putih dari kekotoran, berilah rumah yang lebih baik dari rumahnya (di dunia), berilah keluarga yang lebih baik daripada keluarganya (di dunia), isteri (atau suami) yang lebih baik daripada isterinya (atau suaminya), dan masukkan dia ke syurga, peliharalah dia dari siksa kubur dan neraka.” (Muslim 2/663)
 
Bagi yang ingin mengetahui perjalanan hidup Norma, sila baca di blog Moon

4 comments:

Shahriah Abdullah Novelis said...

Al-FATIHAH.. moga roh Arwah di tempatkan dengan orang2 yang beriman dan soleh aminnnnnnnn

umi's cup cake said...

Amin...Memang itu doa semua orang untuk Norma kak...

Miss Moon said...

terima kasih dik

umi's cup cake said...

Sama2 kak Moon..hanya itu yang termampu...

Berapa usia Nazirah?

Lilypie - Personal pictureLilypie Angel and Memorial tickers

Berapa usia Ahnaf sekarang?

Lilypie - Personal pictureLilypie Angel and Memorial tickers

Berapa usia iris sekarang?

Lilypie - Personal pictureLilypie Second Birthday tickers

Kasih Sayang Kita Telah Bersemi

Daisypath - Personal pictureDaisypath Anniversary tickers

Blog Archive