Friday, September 9, 2011

Cucur Milo Express...habis pun express!

Assalamualaikum dan salam sejahtera

Maafkan umi sebab lama tak update blog sebab laptop dan handset yang umi guna kan umtuk ambil gambar, rosak..rasa kecewa sangat...banyak yang nak umi kongsikan...insyaAllah akan umi postkan satu persatu ya...hari ni umi nak kongsi salah satu sarapan atau minum petang yang enak dan mudah serta cepat...resepi dari air tangan kakbesah di Myresepi.com...cucur yang lain dari yang lain dan sekejap je licin pinggan...ada yang ingat ini cucur coklat sebab ada rasa macam coklat..sesuai untuk budak2 dan mak2 budak jugak....walaupun dah sejuk tapi tetap lembut...nenek umi yang tak ada gigi pun boleh makan..hehe...ok, jom tengok bahan apa yang diperlukan?



Jom Cuba : Cucur Milo Express

Apa yang diperlukan?
  • 31/2 cawan tepung berserbuk penaik (self rising flour)
  • 1 biji telur besar
  • 1 cawan gula pasir
  • 1 cawan air & secubit garam
  • 3 sudu mkn milo
  • sedikit coklat cips

Jom Cuba!

  1. Masukkan tepung ke dalam mangkuk.
  2. Blend (dgn blender cili) telur, gula, garam, air & milo hingga berbuih & gula hancur.
  3. Campurkan bhn blend td ke dlm tepung,gaul sebati hingga menjadi adunan yg pekat.tambah air jika perlu.masukkn coklat cips & gaul rata.
  4. Sudukan adunan @ gunakan tangan utk membentuk bulat adunan kedlm minyak panas.goreng hingga luar nmpak garing.api jgn besar sgt.
  5. Boleh la dihidangkan.

1 comments:

Anonymous said...

Milne and Lowe mark the explosives for the " Press"?
Or for " Prez"?
We know they could be marked with PEZ.
or MOTT'S.
or GE.
or RITE- AID.

Berapa usia Nazirah?

Lilypie - Personal pictureLilypie Angel and Memorial tickers

Berapa usia Ahnaf sekarang?

Lilypie - Personal pictureLilypie Angel and Memorial tickers

Berapa usia iris sekarang?

Lilypie - Personal pictureLilypie Second Birthday tickers

Kasih Sayang Kita Telah Bersemi

Daisypath - Personal pictureDaisypath Anniversary tickers

Blog Archive