Images

Roti Kering Gula-snek ringkas

Assalamualaikum dan selamat petang

Dah makan tengahari? kalau sudah makan, alhamdulillah...syukur nikmat atas kurniaan Allah...petang ni umi cuma nak kongsi bukan la resepi tapi snek ringkas dan salah satu alternatif kalau ada lebihan roti di rumah....

snek mudah ni...ramai yang dah tau buat dan ringkas je...kiranya kalau tetiba nak makan, dalam 10 minit pun dah boleh makan....roti kering gula ni, biasanya dibakar sekeping2, tapi umi potong kecil2 supaya mudah anak2 umi makan...
malu pulak umi nak kongsikan cara umi buat roti kering gula ni...ikut rasa je, yang penting jadi..hehehe...bagi yang dah tau, jangan gelak kan ya...tegur boleh....bagi yang tak tau, umi potong roti tu kecil2...kemudian susun dalam loyang macam gambar di atas...pastu umi tabur gula....bakar sehingga kekuningan dan garing..kalau nak lebih gula pun boleh tapi umi sekadar tabur untuk rasa sahaja... SEBAB....
Ahnaf dah 'sound' umi...gula jangan lebih ya..bahaya untuk kesihatan

4 comments:

Liza said...

oooo camtu yer buat roti kering gula tu, selama ni akk beli jer...nnt senang2 nk buat la, cicah ngn air kopi sodap ni....ihihhihihi

~~zana@pb~~ said...

Senang dan cepat kan, anak2 pun suka. Boleh la akak cuba nanti...

tu cara umi kak liza tapi rasa sama je...

memang senag dan cepat kak zana..cuba la..lagi2 time musim hujan macam kak liza kata minum dengan kopi panas...best..

Labels

ahnaf (38) aiskrim (11) apam (7) Ayah (3) Ayam (40) bekal (14) birthday (34) biskut (19) buahan (47) Bubur (13) Coklat (27) cup cake (20) Cuti2 (11) daging (22) Entah (22) Follower (5) GA (18) Info Rumahtangga (5) kek (96) Kenangan (25) kuih (51) lain (59) lepat (1) Majlis (10) makan2 (46) Makanan Laut (43) mee (22) minuman (12) Muffin/Cup Cake (44) murtabak (6) nasi (43) Nazirah (65) NGM8 (5) piza (4) Potluck (4) puding (28) rojak (3) Roti (38) Sayuran (75) sup (34) Telur (9) Tempahan (9)

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Berapa usia Nazirah?

Lilypie - Personal pictureLilypie Angel and Memorial tickers

Kasih Sayang Kita Telah Bersemi

Daisypath - Personal pictureDaisypath Anniversary tickers

Berapa usia Ahnaf sekarang?

Lilypie - Personal pictureLilypie Angel and Memorial tickers