Images

Puding Roti Laici Berkismis

Assalamualaikum dan selamat tengahari

Bersua di hari Jumaat yang penuh barakah ini...Jemput la ambil puding roti yang nazirah buat ni..nazirah buat untuk 'mama'nya...(pengasuh) yang minta umi buatkan puding roti...katanya teringin nak makan puding roti...jadi umi selongkar la dapur kak azlita...dan jumpa puding roti laici ni..cuma umi tambah taburan kismis di atas dan tak buat sos caramel....

caption : kakak tolong buat, adik tolong makan...hehe

caption : muka dah tak sabar nak bakar puding

kak yang 'pengasuh' anak2 umi kurang gemar yang manis2 sgt, jadi umi pun tak buat la sos caramel tu...tapi hasilnya tetap marbeles la...seronok sangat bila tengok muka kak yang tersenyum tengok puding ni...ok la, meh tengok resepinya...

caption : dah siap bakar, tunggu sejuk untuk dipotong...

Jom Cuba : Puding Roti Laici Berkismis

Apa yang diperlukan?
1 buku roti saiz kecil (450gm)
1 tin susu cair (400 ml)
2 cwn air (ita guna air laici yg dlm tin)
1 tin buah laici (dlm tin)
1/2 cawan gula halus
2 biji telur (dipukul)
2 sudu makan tepung jagung
kismis secukupnya - umi tambah

Sos karamel - umi tak buat
1 cwn gula perang
1/2 cawan air
Masak bahan diatas sehingga pekat untuk mendapatkan sos karamel


Jom Cuba!
  1. Koyakkan isi buah laici dan roti pada saiz yg kecil
  2. Campurkan semua bahan cecair dan rendamkan selama 1 jam
  3. Masukkan kedlm loyang yg telah disapu minyak. Taburkan kismis di atas.
  4. Bakar pada suhu 180c selama 1 jam
  5. Sejukkan dan potong semasa menghidang.
  6. Hidangkan dgn sos karamel.

2 comments:

zila 4ever said...

salam umi
tgok tue..anak2 dh x sabar nak merasa tue..heh hee :)

salam zila,
memang anak2 paling teruja..terutama nazirah sebab dia kata dia yang buat..

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Berapa usia Nazirah?

Lilypie - Personal pictureLilypie Angel and Memorial tickers

Kasih Sayang Kita Telah Bersemi

Daisypath - Personal pictureDaisypath Anniversary tickers

Berapa usia Ahnaf sekarang?

Lilypie - Personal pictureLilypie Angel and Memorial tickers