Friday, April 27, 2012

8C

Assalamualaikum dan salam pagi

Alhamdulillah bersua di hari Jumaat yang indah dan barakah...hari ni umi nak kongsi maklumat dari blog hasrulhassan.com...mengenai 8C yang dibenci suami...untuk manfaat bersama dan ingatan buat umi sendiri...semoga bermanfaat...selamat menbaca...

Buat pedoman si isteri ... fahami sifat suami anda dan cuba lihat 8 C ini. Ia mungkin penyebab rumahtangga anda berada di ambang keretakan. Jangan buat suami anda membenci anda kerana 8 C ini.
1. Cabar
Lelaki mempunyai ego mereka tersendiri. Jadi mereka tidak suka dicabar terutama sekali oleh wanita. Wanita perlu tahu batas tindakan mereka agar lelaki tidak rasa tercabar. Isteri kalau bergaduh dengan suami mulalah kata "Kalau awak berani cubalah cari perempuan lain! Dr Fadillah kata "Jangan Cabar Suami!".. nanti suami buat betul-betul isteri juga yg putih mata...

2. Cabul
Cabul ni bermaksud keji dari segi perangai sehingga seseorang wanita itu langsung tidak malu. Misalnya bergaul bebas dgn lelaki yang bukan muhrim tanpa menghirau batas pergaulan. Juga perbuatan dan kata2 isteri yang kurang sopan (isteri hilang sifat malu) seperti keluarkan kata2 yg tidak baik terhadap mertua.

3. Celupar
Wanita yang cantik akan kelihatan hodoh jika mulutnya celupar. Celupar lebih kurang cabul juga. Isteri selalu cakap yang tidak manis, selalu terlepas cakap pada suami sehingga membuat suami jauh hati.

4. Comot
Terdapat wanita yg cantik tetapi comot. Comot ini samada melibatkan wajah wanita itu, penampilannya yang selekeh, kerja yg dilakukan serta tindak-tanduknya. Contohnya, isteri bila nak keluar rumah baru nak bersolek dan comel tapi kat rumah comot. Suami pula di tempat kerja asyik pulak nampak yg comel2 aje... Ada isteri kata - mekap untuk suami, tapi kat rumah tak praktik pun.
5. Cemburu
Cemburu perlu dalam sesuatu hubungan. Tetapi wanita yg terlampau cemburu hingga pasangannya merasa terkongkong akan membawa padah kepada perhubungan mereka. Ini membuatkan lelaki akan rasa diri mereka tidak dipercayai. Suami lemas kalau isteri cemburu berlebih-lebihan... sikit2 dok telefon suami kat tempat kerja. Suami baru balik kerja dah kena tanya macam-macam. Suami balik lewat overtime dah syak yg bukan2. Aduhhhh ... susahlah macam ni.

6. Cerewet
Kata ulama hati wanita terletak pada mulutnya. Oleh itu wanita perlu mengawal percakapannya. Suami tak suka bila isteri cerewet tak bertempat. Contohnya kalau suami bawa makan luar, isteri nak tempat yang class2 aje. Restoran nak ada air-cond aje. Tak main ler makan gerai tepi longkang :P

7. Cincai
Buat kerja rumah cincai, masak cincai, kemas rumah cincai, jaga anak cincai. Dr Fadillah kata suami paling benci bila isteri cincai jaga anak...anak dah masuk longkang tapi mak dok lepak depan tv lagi.... nih memang kes nak kena .... uhh ... sabar .. sabar....:)

8. Cuai
Kebiasaan lelaki tidak suka jika pasangannya cuai terutama apabila ia melibatkan masa. Misalnya apabila suami menetapkan keluar jam 3 tetapi pada masa yg ditetapkan isteri masih sibuk bersiap, bersolek, mengemas dan sebagainya. Ini akan membuatkan mereka benci kerana berada di dalam situasi sebegini.

Hmm dah dapat dah tips ni? Datangnya dari Dr. Hj Fadhilah Kamsah.

Di petik dan baca selengkapnya: 8C Suami Benci Isteri | HASRULHASSAN.COM™

2 comments:

♥♥azatiesayang ♥♥ said...

salam umi...sedap tu buat kudap2 diptg hari :D

umi's cup cake said...

memang sedap azatie..sedar2 dah habis

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Kasih Sayang Kita Telah Bersemi

Daisypath - Personal pictureDaisypath Anniversary tickers

Berapa usia Nazirah?

Lilypie - Personal pictureLilypie Angel and Memorial tickers

Berapa usia Ahnaf sekarang?

Lilypie - Personal pictureLilypie Angel and Memorial tickers