Friday, November 28, 2014

Mudahnya buat Coleslow

Assalamualaikum dan selamat sejahtera
Ya ampun..rupanya mudah nak buat coleslow ni ya..umi memang suka makan coleslow ni... makan banyak2 pun tak pe..lagi2 bila sayurnya masih crunchy... kenapa la umi tak buat dari dulu kan..ketinggalan sungguh umi ni.. maaf ya, jakun kejap..hihi.. umi buat untuk makan malam sebab malas nak makan nasi..konon2 diet la.. makan dengan kentang dan puyuh goreng..ha, kolestrol tinggi tu.. makan dengan keluarga kecil umi..makan sambil rebut2 dalam satu pinggan memang nikmat..seronok... umi simpan resepi ini supaya senang nak rujuk akan datang...terima kasih amie's little kitchen sebab sudi kongsikan resepi ni dan memang sedap..sharing is caring....

Resepi : Coleslow
Bahan:
1/2 kg kubis putih (anggaran) - bilas & toskan, hiris halus dan cincang 
1/2 biji lobak merah - hiris halus dan cincang (kalau tidak suka warna lobak lebih menyerlah, gunakan sedikit saja)
1/2 labu bawang besar - hiris dan cincang
4 sudu makan yogurt asli
8 sudu makan mayonis
4 sudu makan gula pasir
1 sudu teh garam

Boleh tambah atau kurangkan sebarang bahan di atas mengikut citarasa masing-masing.

Cara:
1. Gaul rata semua bahan di atas hingga sebati.
2. Simpan semalaman di dalam peti sejuk.

6 comments:

Bbwana adienia said...

Wana pun teringin juga nak buat sendiri nnti sebab suka sgt mkn :)

Bicara Kak Noor said...

anak kaknoor suka sngt coleslow kalau buat mesti dia je yg habiskan, kaknoor agak kurang lah, mungkin faktor umur kot kan

cheq da said...

Umi..cheq da pun suka coleslow..selalu pun buat sendiri jea

umi's cup cake said...

Bbwana, buat la..mudah je..

umi's cup cake said...

kak noor..umi memang suka..lagi suka buat bila suami dan anak2 suka makan..

umi's cup cake said...

cheq da..puas hati buat sendiri kan?

Berapa usia Nazirah?

Lilypie - Personal pictureLilypie Angel and Memorial tickers

Berapa usia Ahnaf sekarang?

Lilypie - Personal pictureLilypie Angel and Memorial tickers

Berapa usia iris sekarang?

Lilypie - Personal pictureLilypie Second Birthday tickers

Kasih Sayang Kita Telah Bersemi

Daisypath - Personal pictureDaisypath Anniversary tickers

Blog Archive