Thursday, January 12, 2012

Alhamdulillah..Terima kasih semua

Assalamualaikum dan selamat tengahari


Hamdan Yuuwaafii ni’amahu wayukaafii maziidah. Yaa robbana lakal hamdu kamaa yambaghii lijalaali wajhika wa’adhiimi sulthoonik. Wa shollal loohu ‘alaa sayyidina muhammaddin wa’alaa aalihii wa shohbihii ajma’iin.
(Segala puji bagi Allah yang menguasai sekalian alam. Pujian yang memadai nikmat-Nya yang selaras dengan kebaikan-Nya. Wahai Tuhan kami, bagi-Mu segala puji yang layak bagi keagungan dan kebesaran kekuasaan-Mu. Sholawat serta salam semoga tetap dilimpahkan kepada junjungan nabi besar Muhammad Saw, keluarga dan sahabat-sahabat semuanya.)
Tiada kata dan bahasa yang indah dapat mengambarkan perasaan umi dan keluarga bertarikh 11hb Januari 2012, pukul 1.30 petang...Doktor pakar yang merawat ayah umi memberitahu keputusan pemeriksaan setelah sesi kemoterapi kanser paru-paru ayah :-

"En. Alias, Alhamdulillah..kesihatan encik ada peningkatan...darah yang keluar ketika encik batuk adalah petanda baik untuk proses penyembuhan...encik alias kena banyak berehat dan kita akan buat pemeriksaan penuh pada 9hb Februari 2012 nanti...Selamat ya"

Bersyukur kami pada-Mu ya Allah kerana hidup dan mati kami dia tangan-Mu...kami hanya berdoa dan hanya Kau penentu-Nya...umi dan keluarga, terutama sekali ayah umi, ingin mengucapkan jutaan terima kasih diatas doa yang diberikan...Hanya Allah dapat membalasnya...kami hanya mampu mengucapkan terima kasih...kata ayah pada semua....

"Dugaan Allah memang kuat, bukan senang nak terima kenyataan Lung Canser stage 4. Tetapi atas sokongan ibu yang penyabar dan anak2 serta menantu..ayah dapat melepasi dugaan ini...Terima kasih semua...sampaikan juga kepada yang mendoakan ayah"

Umi dan keluarga sekali lagi ingin mengucapkan terima kasih atas doa yang diberikan...

2 comments:

ZalinZalina said...

Syukur Alhamdulillah..

umi's cup cake said...

Kami betul2 rasa bersyukur sgt kak Ina..hanya Allah yang mengetahui

Berapa usia Nazirah?

Lilypie - Personal pictureLilypie Angel and Memorial tickers

Berapa usia Ahnaf sekarang?

Lilypie - Personal pictureLilypie Angel and Memorial tickers

Berapa usia iris sekarang?

Lilypie - Personal pictureLilypie Second Birthday tickers

Kasih Sayang Kita Telah Bersemi

Daisypath - Personal pictureDaisypath Anniversary tickers

Blog Archive