Images

Pita Bread Hawaiian Chicken Pizza from Paty's Kitchen

Assalamualaikum dan selamat tengahari

Maaf hari ini umi tak boleh nak celoteh panjang sebab diburu waktu..banyak kerja yang harus umi selesaikan...maklum la, saya yang menurut perintah kan? Apa2 pun, jamu la mata dengan piza buatan sendiri yang tak berapa cantik di pandangan mata tapi sedap memikat selera...hehe

satu piza dalam masa 15 minit je...ha, pizzahut dan domino mesti kalah dan dapat piza percuma kan? umi buat malam tadi sebab isi rumah kecil umi dah kelaparan sangat dan bahan2 yang diperlukan ikut apa yang ada di dapur kecil umi tu...umi guna kan tuna mayonesdan nenas manis sebagai toppingnya, kemudian cuma letakkan cheesedale di atas topping...

Dalam masa 15 minit, perut yang keroncong dah pun berisi, alhamdulillah..suami umi kata lain kali boleh buat lagi...kenyang dan yang penting sedap..ok la, resepi asal dari kak paty, umi salin balik di bawah dan boleh cuba topping cara kak paty..selamat mencuba..terima kasih kak paty untuk resepi yang enak ini..


Pita Bread Hawaiian Chicken Pizza
Source :- Patyskitchen
This isn’t so much a recipe, since it’s just a matter of putting on any toppings that you like

INGREDIENTS
1 pita bread
2 tablespoons spaghetti or 2 tablespoons pizza sauce
¼ cup mozzarella cheese , shredded
spices (oregano, basil, garlic powder) or dried herbs (oregano, basil, garlic powder)
olive oil (optional)
chicken fillet marinade and stir fry for 5 minutes
sliced onions
chopped can pineapple

Directions:

Brush on a little olive oil on the pita.
Spread sauce on top of the pita.
Sprinkle on the shredded cheese.
Sprinkle on pinches of desired herbs and spices, and add any toppings you'd like.
Sprinkle the chicken, pinepple and onions
Place on baking sheet, bake for 5-7 minutes at 400°, or until cheese is melted (times may vary).
Slice with pizza cutter and enjoy

See Super FAST and super EASY even your children can make their own pizza.

4 comments:

Liza said...

liza xkira buat piza ni dr ape pun, janji nama dia piza, mst meleleh air liuq...hihihihi

Tu la liza, lagi mudah dan sedap..memang jadi pilihan...

Dah nak magrib baru boleh masuk..tak tahu la line bad sekali..Umi...sekarang akak stand by stock dalam fridge...anak dara akak sekarang dia orang buat sendiri ..akak dah ajar sekali pas tu pandai2lah kalau nak..senang kan..best kan,...sedap kan...cepatkan...macam pizza hut kan..kan..kan

a'ah kak, senang je..nazirah pun nak buat sendiri tapi umi je belum lepaskan lagi..kecik2 rajin sgt

Labels

ahnaf (38) aiskrim (11) apam (7) Ayah (3) Ayam (40) bekal (14) birthday (34) biskut (19) buahan (47) Bubur (13) Coklat (27) cup cake (20) Cuti2 (11) daging (23) Entah (22) Follower (5) GA (18) Info Rumahtangga (5) kek (96) Kenangan (25) kuih (52) lain (61) lepat (1) Majlis (10) makan2 (46) Makanan Laut (44) mee (23) minuman (13) Muffin/Cup Cake (44) murtabak (6) nasi (43) Nazirah (65) NGM8 (5) piza (4) Potluck (4) puding (28) rojak (3) Roti (38) Sayuran (78) sup (36) Telur (11) Tempahan (9)

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Berapa usia Nazirah?

Lilypie - Personal pictureLilypie Angel and Memorial tickers

Kasih Sayang Kita Telah Bersemi

Daisypath - Personal pictureDaisypath Anniversary tickers

Berapa usia Ahnaf sekarang?

Lilypie - Personal pictureLilypie Angel and Memorial tickers